Stílus

Smart öltözködési tippek, hogy harmóniát és magabiztosságot sugározz

Nem a ruha teszi az embert, ezt tudjuk, de azért a jól megválasztott öltözékek fontosak a megjelenésünkhöz, ami kihat a megítélésünkre is. Az, hogy mások mit gondolnak rólunk, nagymértékben attól is függ persze, mi hogyan vélekedünk magunkról. Aki rendben van magával, az összhangot, kiegyensúlyozottságot sugároz. Hogy minderre a szettjeinkkel is ráerősítsünk, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, ehhez Holdampf Linda stylist ad tanácsokat, számos saját példáján keresztül.

Nagykockás, színes mintájú, bőszabású kötött szoknya fekete jersey pulóverrel 1960-ból.  (MTI Fotó: Balassa Ferenc)

Milyen ruhadarabokat válasszunk, amelyekkel magabiztosabbnak látszunk?
Én abban hiszek, hogy az energiáinkat az öltözködésben érdemes a szépségünk hangsúlyozására fektetni. Ne a nemkívánt testrészünk takargatásán legyen a hangsúly. A divat, az öltözködés tulajdonképpen az önkifejezés egyik legjobb formája; olyasmi, mintha lefestenénk magunkat: megmutatja, hogy milyenek vagyunk, hogy mit gondolunk saját magunkról.

Zöld-fekete kockás tavaszi kosztüm 1960-ból (MTI Fotó: Molnár Edit)

Egy outfit hogyan segíthet abban, hogy önbizalmat sugározzunk?
Nincs konkrét recept a magabiztos outfitre, hiszen nincs két egyforma ember. De talán az, ha nem másokat másolunk, hanem hangsúlyozzuk azt, amit szeretünk magunkon. Én többnyire a derekamat emelem ki és az arcomat. De egyre jobban szeretem már a széles csípőmet is. Egyszerűen menőnek és különlegesnek kezdtem el érezni ezt az adottságom, nem pedig “kövérségnek”. A ruhán túl tehát az önmagunkba vetett hitünk az, ami extrává tud tenni akár egy alap szettet is.

Holdampf Linda stylist

Vagyis a divatos öltözködés egy jó eszköz, de nem feltétlen működik, ha hiányzik valami „belülről”. Mit tehetünk, hogy magabiztosnak is érezzük magunkat?
A belső szépség rengeteg önmagunkkal való munka eredménye. Én erre a lelki oldást és a Theta healinget választottam. Illetve az új dolog, ami fix lett az életemben, az az edzés, ennek köszönhetően a testtudatom is rengeteget változott. Elfogadtam, hogy soha nem leszek készen. Soha nem leszek befejezett. Mindig van hova fejlődni. Függetlenül a koromtól.

Azt hangsúlyozzuk, ami szép rajtunk…
MTI Fotó: Benkő Imre

Miközben stylistként egyre ismertebb lettél, úgy nőtt a közösségi médiában is népszerűséged, követőid tábora – azaz influenszer is lettél. Hogy látod magad ebben a szerepben?
Az influenszerkedés teljesen váratlanul jött. Nem volt benne tudatosság. Egyszerűen csak tettem a dolgom és ez tetszett másoknak. De ahogy belecsöppentem, egyből éreztem, hogy mekkora felelősséggel jár. Ez számomra nem csak szép képekről, reklámról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy hiteles, önazonos legyek minden egyes megnyilvánulásommal, akkor is, amikor épp egy adott márkát képviselek.

Szerinted ez az önazonosság, a hitelesség hogy tud megnyilvánulni?
Egyfelől, hogy csak olyan együttműködésekre mondok igent, amely terméket, szolgáltatást valóban használok, amiben valóban hiszek. Így volt ez például a GLACÈAU Smartwater vízmárka felkérése esetében is, ahol könnyen tudtam azonosulni a termékkel, hisz a szakmámhoz kapcsolódóan tudom, hogy a hidratálás mennyire fontos; de tetszett a márka kicsit bolondos imidzse, üzenete is. Ez utóbbi már csak azért is, mert az iróniát, öniróniát úgy szeretem, mint az emberek a sót.

Mi a te sikered titka?
Egyfelől az, hogy meggyőződéssel, szívből, kitartóan végzem a munkámat. Meg merem mutatni a saját gyengeségeimet is, tudok nevetni magamon. Biztonságot ad, hogy van egy hivatásom, szakmám, amiből élek, így influencerként is csak olyat vállalok, amiben hinni tudok, tehát nem elsősorban az anyagiak befolyásolnak ebben. Szerintem ez a fontos azoknak a cégeknek is, akikkel együtt dolgozom. Számomra a hiteles influenszer az, aki a szakmájában már letett valamit az asztalra.