Stílus

Digitálisan is folyik a mentorprogram

Három hazai tervező, az Abodi, a Cukovy és az Elysian élénkítheti az exportját a NuORDER digitális platformjával.

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) szakmai partnerségének köszönhetően az első nemzetközi mentorprogram három résztvevője két szezonon keresztül lehet jelen a NuORDER digitális üzleti platformján, amely számos eszközzel segíti a tervezőket exporttevékenységük növelésében – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség MDDÜ) az MTI-vel.

A platform segítségével a három magyar tervező a virtuális térben ugyan, de elérhetik a magas vásárlóerőt képviselő külföldi megrendelőket és növelhetik eladásaik számát. Mindehhez számos eszköz áll a rendelkezésükre: egy digitális katalógus, egy line sheet, valamint 360 fokos képek és virtuális bemutatótermek. A felület mindemellett kiválóan használható márkaépítésre is, hiszen lehetőséget ad a divattervezőkről szóló történetek és érdekességek megosztására.

A felületen az érdeklődők a tervezők következő év tavaszi-nyári kollekcióit tekinthetik meg, míg az őszi-téli szezonra készített darabok február 18. és április 15. között lesznek elérhetőek. Fotó: Shutterstock

A felületnek köszönhetően a szereplők könnyebben alkalmazkodhatnak a megváltozott gazdasági helyzet hozta kihívásokhoz, hiszen készletük teljes egészét áthelyezhetik az online térbe, amellyel a fizikai üzletekhez képest sokkal szélesebb közönséget érhetnek el költséghatékony módon.

Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: büszkeség a divatügynökség számára, hogy hazai divattervezők is szerepelnek a digitális kereskedelem világának egyik legmeghatározóbb online platformján. „A NuORDER számadatai magukért beszélnek: több mint 2000 márka képviselteti magát a felületen, akik közel félmillió kiskereskedőhöz juttathatják el termékeiket az oldal által. Ráadásul egy fizikai üzlettel szemben mindez 365 napon keresztül adott számukra” – tette hozzá az MDDÜ vezetője.