Te + Én

Hogyan dolgozd fel, hogy megcsaltak?

Egy párkapcsolatban a lehető legfájdalmasabb dolog, ha hűtlenek voltak hozzánk. A tudat, hogy a hátunk mögött egy másik személy lépett a párunk életébe szinte feldolgozhatatlan.

Pedig a megcsalást is, mint minden más szívfájdalmat fel lehet dolgozni és idővel a kínszenvedés is el fog múlni. Kicsit olyan ez, mint a gyász feldolgozása. Íme, 5 lépés amin, ha átesel a megcsalás után, megszabadulsz a bánattól és újra erős leszel.

1. Merj dühösnek lenni!

Amikor csalódunk valakiben nem az jut eszünkbe, hogy kinek a hibája volt. Legyen a hűtlenségnek bármilyen oka, ha megcsaltak igenis lehetünk dühösek, add ki magadból a haragot. Ne hagyd, hogy az önsajnálat eluralkodjon rajtad, helyette üvölts egy nagyot, meglátod, sokkal jobban fogod magad érezni! Amikor átértékeled az egészet felfedezheted a saját felelősséged is a történtekben, de ezt inkább tanulási folyamatként fogadd el!

Fotó:Pixabay/CC0 Public Domain

2. Hagyj időt a gyásznak

Nem kell csak azért is, neked is elrohanni egy bárba felszedni valakit, hogy bebizonyítsd neki vagy magadnak, hogy te is képes vagy ilyesmire. Semmi baj azzal, ha még mindig szereted őt, hagyj időt, hogy begyógyuljanak a sebeid, mert alakuljon bárhogy egyszer úgyis el fog múlni.

3. Ne maradj egyedül!

Bármennyire nincs kedved az emberekhez, akkor se tesz jót, ha begubózol otthon, és újra és újra visszapörgeted a fájdalmas részleteket, amikor rájöttél, hogy megcsalt. Hagyd, hogy a barátnőid megpróbáljanak megvigasztalni és amikor kicsit már jobban vagy, találjatok ki valamilyen programot, ami eltereli a figyelmed a fájdalmadról.

(Fotó: illusztráció pexels.com)

4. Sportolj!

Kutatások bizonyítják, hogy az emberek könnyebben veszik rá magukat, hogy elmenjenek például futni egyet, amikor dühösek vagy csalódás érte őket, mint amikor épp minden jól alakul és boldogok. Használd ki a fájdalmad és add ki magadból egy kiadós sporttal, legyen az egy boxzsák vagy egy futópad. Nem mellesleg a sport endorfint termel, ami pedig boldogság érzetet okoz.

5. Kényeztesd magad olyan dolgokkal, amiket szeretsz!

Ahhoz, hogy helyreálljon a sérült egód és, hogy újra szeretni tudd önmagad egy ilyen trauma után, érdemes megajándékoznod magad, hogy ezzel is tudatosítsd magadban: te megérdemled a boldogságot. Legyen ez egy jó film, egy szép új ruha, vagy egy finom étel, amire régóta vágysz. Mindezek mellett is lesznek sötét napjaid, mert ez a folyamat nem könnyű, de tudnod kell, hogy idővel el fog múlni és képes leszel nyitni az újra is.